jackvandam.reismee.nl

Het leven is begonnen!

Het leven op curacao is begonnen! Me eerste werkdagen zitten er op, en ik heb er nog een hoop te gaan! Het werk is ontzettend leuk, ik sta nu in de bediening en binnen enkele weken sta ik non/stop achter de bar! Bediening is heel leuk, je maakt met iedereen een praatje en mensen zijn geinteresseerd in wat ik hier doe. Veel verschillende culturen op het terras, had gister 2 brazilianen die geen woord engels spraken! Maar goed alle mannen verstaan het woordje bier, maakt niet uit in welke taal je het zegt! Het is hard werken, en ik werk door tot in de late uurtjes! Gister onwijs last van buikkramp dus kon nog net aan lopen, maarja, je moet niet zeuren en gewoon doorgaan! Het is wel hard werken en de vooroordelen dat antilianenrustige werkers zijn trek ik terug! Je zweet je kapot en jebenenzijn compleet opals je klaar bent, ik moet natuurlijk er even aan wennen! Maar komt helemaal goed, binnen 2-3 wekenben ik er klaar voor!2 huisgenootjes, uit het sjieke gooi, zijn vanochtend vertrokken, dus nu nog maar 1 huisgenootje, die het meest van de tijd weg is, dus ik heb zat privacy! Kan bij wijze van spreken de hele dag naakt in het huis lopen! Doe ik natuurlijk niet, maar goed! Gisteravond probeerde ik dus lekker vroeg te slapen, totdat me huisgenootjes de boel aan het verbouwen waren, er waren namelijk kakkerlakken boven, Hoop geschreeuw en gestamp, dus er stond gelijk 3 man security voor het huis met zaklampen en knuppels. Ik ben dus maar even naar boven gegaan en nog maar even erbij gezeten! Toen durfde een kakkerlak het aan om op de rand van het balkon te lopen, foute keus geweest! Ik heb een nieuwe sport uitgevonden, Kakkerlakbiljart!! Ik ben dr verdomd goed in, al zeg ik het zelf! Vanochtend een zware regenbui gehad van een kwartiertje, dus alles stond lekker blank, maar binnen een kwartier was alles weer opgedroogd en scheen de zon weer heerlijk, het was alleen wel gelijk vochtig warm, bah! Vanmiddag weer werken, morgen lekker vrij en dan het weekend weer! De meeste studenten uit de straat gaan binnen nu en 2 weken weg, en dan komt de nieuwe lichting, ik ben dus de eerste van het nieuwe seizoen! De koning van de straat hahaha! Ik hoop dat er maar een beetje leuke huisgenoten komen! Zaterdag met een paar mensen Ajax/tukkers kijken! Het is natuurlijk wel duidelijk wie er wint, maar goed Helaas zitten we met het tijdsverschil dus om 8 uur smorgens begint de wedstrijd hier! Beetje te vroeg om dan te kijken onder het genot van een biertje! Dus Ajax shirtje uit de kast en samen met andere de wedstrijd kijken, waaronder 1 tukker! Dus WIJ WIJ WIJ winnen, en dan kunnen we even lekker die tukker pesten, heeeeeeerlijk!

Gistermiddag een lekkere pan tomatensoep gemaakt, maar we hadden opeens 4 huisgenootjes extra die de soep toch ook wel lekker vonden, DUIVEN! Dus ik naar de keuken en ik sta in de deuropening, zitten ze alle 4 op een rijtje, lekker uit te buiken van die soep, en me aan te kijken vannee: kommie doen vriend? Ik klappe en stampe, maar nee hoor, ze gingen niet weg! Dr bleef 1 optie over, de keuken inrennen! Dat deed ik dus, en toen werd ik even belaagd door 4 duiven, de eerst volgende x dat er 1 komt schiet ik ze kop eraf! Ik ga nu nog maar even lekker douchen, en chillen, misschien even me oogjes dichtdoen, en als jullie naar bed gaan, begint mijn werkdag pas! Omgekeerde wereld heel raar! Als ik klaar ben, gaan jullie je bed uit om te werken! Heeel apart!

Binnenkort weeer meerr!

Chille op de antille

Jack

Reacties

Reacties

Oma

Hoi Jack,
Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt en fijn dat alles zo goed gaat. We weten nu goed hoe je daar bezig bent. Lijkt een hele gezelige boel!! Veel plezier veder en lekker werken!!
Groetjes, Oma & Ilse.

Hans en Erica

Man, man, wat maak je toch allemaal mee. Zo te horen was jij de man in huis die het allemaal moest opknappen :-)
Wel lachen dat de security ook gelijk paraat was! Ik mis in jouw verhaal nog dat er ook gele mussen zijn. Al met al een heel beestenspul.
Nou, werkse en we spreken elkaar weer gauw.
Liefs van je vader en moeder XXX

Arenda

Heey Jack,
leuk om te lezen wat je precies allemaal doet. Ik was natuurlijk op vakantie dus bij deze heeel veel succes daar en hoop dat je je plekje daar kunt vinden. Dikke kus.

Robinnnnnnnnn

Jackos, nog een beetje uit te houden daar dan?
hier is alles rampzalig qua weer dan, nog 5 wekkers en dan ben ik 3 weken verlost van dat 'geweldige bedrijf' waar ik werk! hoop je gauw weer is te zien, je bent pas 9 dagen weg, maar 't lijkt nu al een jaar! ik ben er vanmorgen trouwens vroeg uit gegaan om de de doop van Mees mee te maken! nou veel plezier en Ciao in Curacao zeggen we dan maar! x

Dave

Jongeeh Hoe is het zo te zien helemaal top of niet dan ?

Mis je wel all beetje hoor hahaha :P
Facking nice 30-40 graden alleen nog steeds een beetje wennen zeker ?
Ken je al beetje met de mensen overweg en verstaan ze je ook goed ?
Nou gozer ik wens je het beste verder hoop dat je der lang genoeg plezier in blijft hebben en doe de mensen daar ook maar de groeten van me :P

Groeten, Kaag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!